Kinder- en jeugdclubs

9 t/m 12 jaar: Club ‘Kleine kracht’
Jongens en meiden van 9 t/m 12 jaar zijn van harte welkom bij ‘Kleine kracht’! De club wordt 1 x in de 2 weken gehouden op donderdagavond. In de agenda op de homepage kun je zien op welke avonden er club is. ‘Kleine kracht’ duurt van 19:00 tot 20:30 uur en wordt gehouden in de Elimkerk.

Er komen zo’n 20 kinderen naar de club en we hebben het heel gezellig met elkaar! Wat doen we op een clubavond? We zingen een paar christelijke liederen, we bidden en danken met elkaar en we luisteren naar een mooi verhaal. Vervolgens is het tijd voor een break met limonade en een koekje. Daarna doen we een creatieve knutsel of een leuk spel met elkaar.

Ben je nog nooit geweest en lijkt ‘Kleine kracht’ je wel leuk? Kom gewoon een keer kijken of het wat voor je is! Neem gerust een vriend of vriendin mee. Voor meer informatie kun je een mail sturen naar: kleinekracht@elimkerk.nl.

12 t/m 18 jaar: VIP
Ben jij tussen de 12 en 18 jaar? Dan is er voor jou iedere twee weken op zondag een VIP avond! Van 19:00 – 20:30 uur komen we bij elkaar in de VIP Lounge in de Elimkerk. VIP bestaat uit drie groepen in de leeftijden 12 - 13, 13 - 14 en 15 – 18 jaar. We beginnen gezamenlijk en gaan daarna in groepen uiteen.

Zo ziet een VIP avond eruit:

• 19:00 – 19:15 uur: Praise
  • 19:15 – 20:00 uur: @work
  • 20:00 – 20:30 uur: Chill out

Tijdens een VIP avond worden al je zintuigen geprikkeld om het christelijk geloof te ontdekken. VIP bestaat uit flitsende spellen, discussies in groepjes, praktische levenslessen en een praatje uit de Bijbel. Zo leer je op een ontspannen manier je eigen mening te vormen en deze te delen met je vrienden. Je leert wat er in de Bijbel staat over thema's waar jij mee bezig bent én hoe je dat kunt toepassen in je eigen leven.

Naast de VIP avonden organiseren we ook andere activiteiten, zoals strandwandelingen, gezamenlijk eten en kamp. Wil je meer weten over VIP? Stuur dan een mailtje naar vip@elimkerk.nl.

12 jaar en ouder: Catechese
De Elimkerk vindt het belangrijk om de betekenis en inhoud van het christelijk geloof over te dragen op jongeren. Het kerkelijk onderwijs aan de jeugd van de gemeen­te vindt plaats in de tweeweke­lijkse catechisaties van september tot aan Pasen. Vanaf het moment dat jongeren naar de middelbare school gaan, worden zij op de catechisaties ver­wacht. Het doel van de catechese is jongeren aanmoedigen hun persoonlijke identiteit te funderen op Jezus Christus.

Alle jongeren van de gemeente ontvangen aan het begin van het seizoen (in september) een persoonlijke uitnodiging voor de catechese. In de brief staan de exacte tijden en groepsindelingen.