Omzien naar elkaar

Wij zijn een gemeente met oog voor elkaar. Als gemeente willen we samen optrekken in het (geloofs)leven. Dit geven we met name vorm in onze groeigroepen en door wijkgericht te werken.

Groeigroepen
Onze groeigroepen zijn een mooi voorbeeld van het samen optrekken. Een groeigroep bestaat uit 8 tot 14 gemeenteleden die om de twee of drie weken bij elkaar thuis komen. We leren elkaar beter kennen, spreken over het geloof en bidden met elkaar. Het doel van de groeigroepen is om met elkaar te groeien in geloof. Geloven doe je immers samen!
Meer informatie over de groeigroepen.

Wijkteams
Onze gemeente hebben we onderverdeeld in vijf wijken. Elke wijk heeft een wijkteam. Het wijkteam bestaat uit een pastoraal ouderling, pastoraal medewerkers, een diaken en wijkmedewerk(st)ers.

• Bij de pastoraal ouderling en pastoraal medewerkers kun je terecht voor geestelijke zorg.
    Meer informatie over het pastoraat.

• Een diaken kan je helpen bij praktische of financiële zorg.
    Meer informatie over het diaconaat

• De wijkmedewerk(st)ers gaan bij gemeenteleden op bezoek. Bijvoorbeeld ter ere van een bijzondere gebeurtenis, zoals een geboorte of jubileum. Daarnaast sturen ze kaartjes of geven ze een presentje als iemand is geslaagd of belijdenis heeft gedaan. Elke week ontvangt een gemeentelid die kampt met ziekte of zorgen een bloemetje namens de gemeente. De wijkmedewerk(st)ers bezorgen deze ‘bloemengroet’.

Omzien naar de wereld om ons heen

Naast dat we bewogen zijn met elkaar zijn we ook bewogen met de wereld buiten de kerk. Een paar voorbeelden:

• Als gemeente hebben we een paar kinderen uit ontwikkelingslanden financieel geadopteerd.
    Deze financiële adoptie doen we via Stichting Woord en Daad.

• Een aantal gemeenteleden helpt mee bij de vakantieweken van de werkgroep ‘Recreatie Lichamelijke Gehandicapten’. Deze werkgroep organiseert vakanties voor mensen voor wie het lastig is om op vakantie te gaan. Bijvoorbeeld ouderen, lichamelijk gehandi­capten, mensen met een kwetsbare gezondheid, éénoudergezinnen of alleenstaanden. Ook als je niet lid bent van de Elimkerk kun je hiervoor in aanmerking komen.
    Meer info? Download de folder

Verder lezen: