Belijdenis doen

God roept ons op om in Jezus Christus te geloven en Zijn volgeling te zijn. Velen geven aan deze oproep gehoor en willen in het midden van de gemeente uitspreken dat zij Christus willen volgen. We noemen dat: zij leggen belijdenis af van hun geloof.

Geloof belijden
Eén keer per jaar hebben we in de Elimkerk een belijdenisdienst waarin mensen hun geloof belijden. Voordat iemand belijdenis doet, volgt hij of zij eerst belijdeniscatechisatie. Dit onderwijs duurt twee jaar. In het eerste jaar bespreken we de fundamentele dingen van geloof en kerk-zijn. In het tweede jaar ontdekken we welke gaven de Heilige Geest geeft, en hoe je mee kunt helpen de gemeente te bouwen. Ook doen we de cursus ‘Zijn Naam belijden’, waarin we leren hoe we een getuige van Christus kunnen zijn.

Bijeenkomsten
Er is de mogelijkheid om na het eerste of na het tweede jaar belijdenis te doen. In onderling overleg met de deelnemers spreken we af wanneer de bijeenkomsten van de belijdeniscatechisatie plaatsvinden.

Meer informatie
Wil je je opgeven voor belijdeniscatechisatie of wil je er graag meer over weten? Neem dan contact op met je wijkouderling.