Onze naam: Elim

Onze gemeente draagt de naam Elimkerk. Elim is de naam van een plaats uit de Bijbel. Niet zomaar een plaats… het is een oase, midden in de woestijn; een bijna paradijselijke plek. Als het volk Israël op reis is van Egypte naar Kanaän komt ze in Elim. Daar zorgt God voor verademing en verkwikking. In de Bijbel wordt hierover gesproken in Exodus 15 vers 27:

“Daarna kwamen zij in Elim; daar waren twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen, en zij legerden zich daar aan het water.”

Onze naam Elim wijst naar Jezus Christus. Hij is de bron van ons leven. Elke zondag, op de rustdag dat we op adem mogen komen, putten we in de Elimkerk uit die bron. Om kracht te krijgen voor de reis van ons leven. Die bron, Jezus, is er ook voor u en jou. Hij is een bron van zegen en van grote verkwikking.

Drukke tijd
We leven in een tijd waarin we het vaak heel druk hebben. Zoveel wat er op ons afkomt en dingen die we moeten. We willen liever niets missen. Wil je er werkelijk zijn toe doen, dan moet je wél zoveel mogelijk gedaan en beleefd hebben, toch? Als je niet oppast loop je jezelf voorbij…

Rust
Op deze manier missen we echter het doel van ons leven. Wij zijn namelijk zo geschapen, dat alleen God zelf ons hart echt kan vervullen. Laten we ons toevertrouwen aan Jezus! Hij kan ons redden van de drang dat je zo nodig veel moet doen. Jezus geeft rust omdat Hij je tot je bestemming brengt. Namelijk dat je met God leeft, zodat je leven vrucht draagt en je tot zegen bent voor God en anderen.

Verkwikking
De Bijbel heeft het medicijn voor onrust en stress. En dat medicijn is: verademing, verkwikking.

“Kom allemaal tot Mij”, zegt Jezus, “kom tot Mij, iedereen die vermoeid en belast is, en Ik zal je rust geven.”

Jezus is de bron, Hij geeft diepe levensvervulling.